Odluka Stožera CZ RH i Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svadbenih obreda i slavlja

0

Odluku o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga

  • Odlukom pravne ili fizičke osobe koje upravljaju ugostiteljskim objektima, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva obvezni su organizirati rad u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje su objavljene na njihovim mrežnim stranicama te osigurati da se njihovi zaposlenici i gosti pridržavaju utvrđenih epidemioloških mjera.
  • ugostiteljski objekti mogu raditi od 6,00 do 24,00 sata.
  • navedeno radno vrijeme odnosi se i na pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, osim za usluge smještaja.
  • navedeno radno vrijeme ne odnosi se na ugostiteljske objekte iz skupina “Hoteli”, “Kampovi” i “Ostali ugostiteljski objekti za smještaj”, osim za ugostiteljske objekte drugih skupina koji rade u njihovom sastavu.
  • na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga može se, za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, dodatno ograničiti.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je:
Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svadbenih obreda i slavlja

  • Za sve djelatnike i posjetitelje na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijesti o potrebi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti te nošenju maske za lice ili medicinske maske u objektu. Na ulazu u objekt i drugdje na vidljivom mjestu u objektu mora biti istaknuta obavijesti o maksimalnom dopuštenom broju gostiju koji se smiju nalaziti unutar objekta.
  • Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, preporučuje se održavanje fizičkog razmaka između osoba (sudionici, predstavnici vjerskih zajednica i osoblje) od 1,5 metra. Pravilo fizičke udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu.
  • Najveći broj sudionika koji mogu istovremeno boraviti u zatvorenim i na otvorenim prostorima, uz poštovanje preporučenog fizičkog razmaka od 1,5 metra među posjetiteljima, organizatori će odrediti sukladno veličini prostora vjerskih objekata i objekata predviđenih za svadbeno slavlje pazeći da za svakog sudionika ima isplanirano najmanje 4 m2 prostora.
  • Okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • Preporučuje se vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2 pri čemu će se prikupljati osnovni podatci: ime, prezime i broj telefona.
  • Preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje obreda i slavlja na otvorenom..
  • Nema stajaćih mjesta niti visokih stolova ako se za visokim stolovima omogućuj jedino stajanje gostiju oko stola. Za šankom (barsko posluživanje pića) postoje samo sjedeća mjesta i stajanje je zabranjeno, a objekti moraju imati dostupne visoke stolice za sjedenje razmaknute 1,5 metar jedna od druge.
  • Plesati smiju jedino mladenci i njihovi roditelji (skrbnici) ili uži članovi obitelji na samom početku slavlja. Ples nakon toga nije dopušten.
  • Preporučuje se da se unaprijed označe sva sjedeća mjesta koja međusobno trebaju biti udaljena najmanje 1,5 metar te da se ograniči dolazak na najviše onoliko sudionika koliko ima označenih mjesta. Među stolovima razmak mora biti najmanje 3 metra, a organizator smije pozvati onoliko uzvanika koliko prostor omogućava tako da po svakoj osobi osigura prostor korisne površine od 4 m2. Maksimalan broj osoba za stolom je 8.

Datoteke za preuzimanje:
Odluka o privremenom uređivanju rada i radnog vremena u ugostiteljstvu.pdf
Preporuke_svadbe_ver_3_11_10_2020_.pdf

Komentari su zatvoreni