Osobe koje u skladu sa Zakonom o obrtu udovoljavaju uvjetima da postanu mentori, a nemaju položen majstorski ispit, u svrhu ishođenja dozvole (licencije) za provedbu naukovanja trebaju položiti ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju.
Uvjeti za pristupanje ispitu
Uvjet za prijavu ispita je završeno najmanje srednje strukovno obrazovanje na razini 4.1 Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (srednjoškolsko obrazovanje u trajanju 3 godine).
Ispitni rokovi:
PROLJETNI ROK: 17.02.-22.03.
LJETNI ROK: 15.05.-13.06.
JESENSKI ROK: 15.09.-31.10.
ZIMSKI ROK: 03.11.-5.12.
Rokovi se zaključavaju 21 dan prije ispita.
Prijava ispita
Ispiti se mogu prijaviti putem stranice Hrvatske obrtničke komore http://obrazovanje.hok.hr/ ili u Obrtničkoj komori Sisačko-moslavačke županije.
Uz prijavnicu za ispit potrebno je priložiti:
– Rodni list, kopija
– Osobna iskaznica ili putovnica, kopija
– Svjedodžba o završenoj srednjoj školi, kopija
– Dokaz o uplati akontacije (26,54 €) ili ukupne cijene ispita (106,18 €)
Sadržaj ispita
- Pismeni dio (provjera teorijskih znanja)
- Praktični dio (izrada pisane priprave za poučavanje učenika i demonstracija postupaka poučavanja i vrednovanja na konkretnom zadatku)
Cijena ispita:
U skladu s Pravilnikom o načinu i postupku provedbe ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju cijena ovog ispita iznosi 106,18 €.
Svaki kandidat prilikom službene prijave ispita uplaćuje akontaciju za polaganje ispita u iznosu od 26,54 €. Iznos akontacije sadržan je u cijeni ispita. Najkasnije do izlaska na pisani dio ispita kandidat je dužan uplatiti preostali dio iznosa od 79,63 €.
Uplata troškova ispita vrši se na ime Obrtničke komore Sisačko-moslavačke županije, A. Starčevića 13, Sisak:
Žiro račun Obrtničke komore Sisačko-moslavačke županije IBAN: HR1223400091100181579,
model HR67, poziv na broj primatelja OIB (Vaš OIB), opis plaćanja: radna pedagogija.
Literatura:
Za pripremu ispita preporučujemo sljedeću literaturu:
– Miljković, D. i Rijavec, M. (2010). Pozitivna disciplina u razredu. Zagreb: IEP d.o.o.
– Kyriacou, C. (1995). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
– Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.
– Vizek-Vidović V., Vlahović-Štetić V., Rijavec M., Miljković M. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.
– Matijević, M. i Radovanović, D. (2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine.
– Hrvatska obrtnička komora (2019). Osnove radne pedagogije. Zagreb: Hrvatska obrtnička komora i Pučko otvoreno učilište.
– Petričević, D. (2006.). Metodika praktične nastave. Zagreb: Pučko otvoreno učilište.
– Petričević, D. (2007.). Metodika strukovno-teorijske nastave. Zagreb: Pučko otvoreno učilište.
– Turković, I. (1995.). Osnove metodike praktične nastave. Zagreb: Školska knjiga.
– Turković, I. (1996.). Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje učenika u praktičnoj nastavi, Zagreb: Pučko otvoreno učilište.
– Vodič za poslodavce za naukovanje, Projekt Get involved in EP4A: European Partnerships for Apprenticeships EP4A